Aanbod voor scholen

Via onze workshops kunnen kinderen op zoek gaan naar hun eigen talenten. We trachten op een educatieve,

maar ook speelse manier rond een aantal eindtermen van het lager onderwijs te werken.

Boek je een workshop bij Tinneling, dan krijg je een digitaal informatiepakket toegestuurd waarin je de eindtermen kan terugvinden, maar eveneens welke krachten/talenten aan bod komen.

Workshops rond "ik ontdek mijn talenten!": 

  • 3 workshops voor de kleuterschool: 1 voor elke leeftijd, we vertrekken telkens vanuit een prentenboek en ontdekken daarna op een speelse manier onze  eigen talenten.
  • 6 workshops voor de lagere school: 1 voor elke leeftijd, verdeeld in kleine groepjes bieden we  activiteiten rond de talentgroepen aan,  elke leeftijd gaat op het einde ook met een leuk zefgemaakt gadget naar huis.
  • De workshops duren ongeveer 90 minuten of 2 lesuren.

Een klein woordje uitleg over de workshops en inschrijven kan door verder te scrollen op deze pagina.

Kostprijs workshops rond "ik ontdek mijn talenten!": 

  • In elke workshop zijn de materialen inbegrepen. 
  • De verplaatsingskosten bedragen €0,44 per kilometer.
  • Het basistarief bedraagt €120,00, deelname van 15 kinderen inbegrepen. Als we de workshop meerdere malen komen geven, betaal je 1 keer het basistarief en daarna per extra kind. 
  • Per extra kind betaal je €6,00.
  • Er kunnen maximaal 25 kinderen deelnemen aan 1 workshop, vanaf 26 kinderen splitsen we de groep op en worden het 2 workshops. Er kunnen maximum 3 workshops per dag worden ingericht en dus kunnen er maximaal 75 leerlingen deelnemen op 1 dag.
  • Alle prijzen zijn inclusief BTW.

Workshops rond "ik ontdek mijn talenten!":

Peuters - 1ste kleuterklas 

  • De workshop is geschikt voor peuters en kleuters van de 1ste kleuterklas.
  • Deze workshop speelt in op de talentengroepen en prikkelt de kleuters om te ervaren wat vlot gaat en wat niet.
  • Inleiding: verhaal vertellen over talenten
  • Kern: spelletjes rond de "talentengroepen" spelen (muziek, beeld, natuur, rekenen, taal, bewegen, zelfkennis, teamspeler), met de ganse klas.
  • Slot: reflectie op de spelletjes                                         

2de kleuterklas

  • De workshop is geschikt v kleuters van de 2de kleuterklas.
  • Deze workshop speelt in op de talentengroepen en prikkelt de kleuters om te ervaren wat vlot gaat en wat niet.
  • Inleiding: verhaal vertellen over talenten
  • Kern: spelletjes rond de "talentengroepen" spelen (muziek, beeld, natuur, rekenen, taal, bewegen, zelfkennis, teamspeler), met doorschuifsysteem in kleine groepjes.
  • Slot: reflectie op de spelletjes                                         

3de kleuterklas

  • De workshop is geschikt voor kleuters van de 3de kleuterklas.
  • Deze workshop speelt in op de talentengroepen en prikkelt de kleuters om te ervaren wat vlot gaat en wat niet.
  • Inleiding: verhaal vertellen over talenten
  • Kern: spelletjes rond de "talentengroepen" spelen (muziek, beeld, natuur, rekenen, taal, bewegen, zelfkennis, teamspeler) aan de hand van een spelbord in kleine groepjes.
  • Slot: reflectie op de spelletjes                                         

1ste leerjaar

  • De workshop is geschikt voor kinderen vanaf het 1ste leerjaar.
  • Deze workshop draait vooral om het herkennen van de talentengroepen en het verkennen van de eigen talenten.
  • Inleiding: even stilstaan bij wat is een talent adhv verhaal, wat weet ik al dat ik goed kan...
  • Kern: spelletjes rond de "talentengroepen" spelen (muziek, beeld, natuur, rekenen, taal, bewegen, zelfkennis, teamspeler) in kleine groepjes.

  • Slot: reflectie op de spelletjes     

  • De leerlingen hebben op het einde allemaal een kunstwerkje in zoutdeeg en mogen dit ook mee naar huis nemen. 

2de leerjaar

  • De workshop is geschikt voor kinderen vanaf het 2de leerjaar.
  • Deze workshop draait vooral om het herkennen van de talentengroepen en het verkennen van de eigen talenten.
  • Inleiding: even stilstaan bij wat is een talent adhv verhaal, wat weet ik al dat ik goed kan...
  • Kern: spelletjes rond de "talentengroepen" spelen (muziek, beeld, natuur, rekenen, taal, bewegen, zelfkennis, teamspeler) in kleine groepjes.

  • Slot: reflectie op de spelletjes     

  • De leerlingen hebben op het einde allemaal een flesje badzout en mogen dit ook mee naar huis nemen. 

3de leerjaar

  • De workshop is geschikt voor kinderen vanaf het 3de leerjaar.
  • Deze workshop draait vooral om het herkennen van de talentengroepen en het verkennen van de eigen talenten.
  • Inleiding: even stilstaan bij wat is een talent, wat weet ik al dat ik goed kan...
  • Kern: spelletjes rond de "talentengroepen" spelen (muziek, beeld, natuur, rekenen, taal, bewegen, zelfkennis, teamspeler) in kleine groepjes.

  • Slot: reflectie op de spelletjes     

  • De leerlingen hebben op het einde allemaal een bloemepotje en mogen dit ook mee naar huis nemen. 

4de leerjaar

  • De workshop is geschikt voor kinderen vanaf het 4de leerjaar.
  • Deze workshop draait vooral om het herkennen van de talentengroepen en het verkennen van de eigen talenten.
  • Inleiding: even stilstaan bij wat is een talent, wat weet ik al dat ik goed kan...
  • Kern: spelletjes rond de "talentengroepen" spelen (muziek, beeld, natuur, rekenen, taal, bewegen, zelfkennis, teamspeler) in kleine groepjes.

  • Slot: reflectie op de spelletjes     

  • De leerlingen hebben op het einde allemaal een busjes vloeibare handzeep gemaakt en mogen dit ook mee naar huis nemen. 

5de leerjaar

  • De workshop is geschikt voor kinderen vanaf het 5de leerjaar.
  • Deze workshop draait vooral om het herkennen van de talentengroepen en het verkennen van de eigen talenten.
  • Inleiding: welke stelling past bij mij ...
  • Kern: spelletjes rond de "talentengroepen" spelen (muziek, beeld, natuur, rekenen, taal, bewegen, zelfkennis, teamspeler) in kleine groepjes.

  • Slot: reflectie op de spelletjes     

  • De leerlingen hebben op het einde allemaal een klein terrarium gemaakt en mogen dit ook mee naar huis nemen. 

6de leerjaar

  • De workshop is geschikt voor kinderen vanaf het 6de leerjaar.
  • Deze workshop draait vooral om het herkennen van de talentengroepen en het verkennen van de eigen talenten.
  • Inleiding: welke stelling past bij mij ...
  • Kern: spelletjes rond de "talentengroepen" spelen (muziek, beeld, natuur, rekenen, taal, bewegen, zelfkennis, teamspeler) in kleine groepjes.

  • Slot: reflectie op de spelletjes     

  • De leerlingen hebben op het einde allemaal een potje slijm gemaakt en mogen dit ook mee naar huis nemen.